Saturday, April 7, 2012

Persiapan hanya 20% shj!!

Dugaan betul aku rasa...Igt nak kawin ni keje senang ke?Xpenah lagi la aku dengar nak kawin ni keje senang...Hehehe...Tp x menyusahkan pun...Cuma ada dugaan skit jer..Besa la..Mesti punye kene ade dugaan..Amboihhh...Bahagianye kau xde dugaan ms nk kawin n selama idup ni???....Hehe...

Nak cari tempat nak wat kenduri...dugaan jugakkkk...Amik ms 1-2bulan jugak la nk decide buat kat mana..Actually ms tu aku cuma ada 5bulan jer lg ms b4 kenduri..Pilih punye pilih...Pikir punye pikir..Usha duit n budget skit cukup ke x..Ok..Decide nak kat situ..Aku amik under MPPP..Murah jer..Kalo kat KL konpom mahal..RM240 kot kalo xsalah aku...Aku xigt la wei..dr ko 11am-6pm kot....Serius acik xigt...

Pastu nak cr butik pengantin lak..Berbulan gak wei amik ms..Survey punye survey last amik la jugak..Aku ni bukan teliti orgnye..Cuma aku xnak duit aku bazir ke arah benda yg takkan bg aku puas ati..Aku bukan nak wat grand pun...Takat aku mampu saja..Ramai pesan buat biasa2 jer..Ape kau igt aku artis ke nk wat grand2 ni??Aku tahu ukur bj di badan sendiri..Lagi satu aku xnak perabis duit kat benda xperlu..Bakal laki aku bg duit hantaran tuk aku so aku harus gunakan sebaik baiknye..Pikir ssh die nak cr duit pinang aku..Sayang wei duit tu aku perlu guna tuk kenduri aku..Hehehe..Kalo aku ada duit byk kan,mmg aku takkan guna duit tu punye..Ok..Pakej baju n pelamin sume dh booked..Tapi aku lum try bj sanding lg..Baju nikah dah try..Tapi aku igt nk tukar baju len la..Aku mcm xpuas ati lak bj tu..Pelamin lum bincang lagi nk yg mcm mana..Lg 2minggu b4 kenduri br aku igt nk g bincang...

Akhirnyeeee...Aku dah tempah jugak catering tuk wedding aku nanti..Semalam g bincang n confirm dh..Org sume risau aku xbook catering lg sbb tinggal sebulan lebey lagi kan..Aku mmg rileks..So,bile dh booked smlm tu,terasa satu masalah dah setel...Aku sgt berpuas ati ngan pakej die..Dalam byk2 aku survey, yg ni yg paling ok..

So,sekarang dugaan aku yg berat skit bile surat cerai mak pak aku hilang ntah ke mana..Dua-dua xamik berat lnsg psl ni..Aku agak tension di sini..Anak mak abah bukan sume laki tauuuu...Ceq tau la ceq sorang ja pompuannnn..Pangai mmg mcm jantan..Tp jantina ceq still xsama ngan abg,ajun n adik...Hadoihhh laaa...Benda ni aku kene setelkan jugak by this week..Coz aku keje mlm minggu ni..Dptla aku setel skit2..

Ok...Korang rs dah brape persen persiapan aku dah siap?50%???70%???Ahahaha...Bagi aku cuma sempurna 20% jer..Okla..Nant ceq sambung lain....







Best regards,

No comments: