Tuesday, September 9, 2008

Halluuu...letih+ngantuksss

Pagi ni aku tersangat-sangat la ngantuk..tido tak cukup n tenaga byk ilang..cewahh..wat ape la tu sampai tenaga pun ilang..hehehe..letih otak je..nak terlajak tido tadi takleh gak..nanti org kata kite mengada2..hehe..
Smlm keje aku kat opis byk sgt..bukan smlm je..nak kata hari-hari keje aku byk pun tak jugak..kebetulan smlm la paling byk..dengan nak kire gaji pekerja, dengan nak wat profile company lain, dengan cikgu nak dtg ajar UBS Accounting tu...dengan bil-bil yang berlambak ni..aku jadi letih tgk ni sume..meja mmg berserabut la kan..
Sebenarnye bz sgt ni sbb comp nak masuk tender..so byk benda yang nak kene prepare..masaelah skrg ni ialah bos aku suka wat n bagi keje last minit..sgt-sgt la mempressurekan aku..sampai aku terpaksa la mengatur pernafasan aku dengan bijaksana..wahahaha..kalo pernafasan aku tak stabil, terpaksa la sape-sape yang ade ngan aku ms tu bwk aku g klinik..sbb penah jd ms aku blaja kat MMU dlu..waktu tu time nk xm..sbb cuak gaknye..tu yg aku jd mcmtu..
Smlm petang bos aku ckp mlm kene dtg blk...uwaaaaaa....malasnyeeee....aku dok bajet blk awal kot..sbb bos kata dlm kol 8 ade blk kat opis...bajet kol 10 la blk...last-last kol 9 gak aku sampai n lain-lain pun..seb baik la smlm sume turun padang...tapi bukan sume tlg...yg abg hatta n abg yusri dtg menyemak n kutuk-kutuk aku..tu jerla keje diorg...hehehe...aku wat keje ngan pakcik..bos pun ade gak wat keje..fotostet..ahaks..jatuh saham bos fotostet..huhu..terpaksa..aku lak dok kat tempat aku menyetelkan hal-hal seperti menge'scan' keje-keje haram gak la..ahahahaha..arahan dr bos kecik ye...sy menurut perintah sahaja...menyiapkan profile n sebagainye...fuh...ms mula-mula wat keje,mata aku mmg kuyu tahap org jepun dh..ngantuk lol...skrg aku ni men redah je waktu tido aku..kol 8.30 pun leh jd je..hehehe..
Pastu wat tu wat ni....kol 2.15am mcmtu br la kitorg kemas-kemas nk blk..b4 tu mak dh call bape kali dh..dok bising bile nk blk..aku bknnye g clubbing ke pe..wat keje kot..apola..isk isk isk..pastu bos kata die follow aku dr blkg sampai ke Kulim..aku ok je..kalo x,mmg aku menapak tido dlm kete kat mana-mana stesen minyak je..takut woo nk blk..serammmmmm...ahahah...seb baik la bos anta...sbb takde kete pun kat highway tu...kot-kot org jahat follow tak ke naya..seperti yg kecoh skrg ni Geng Mamak la..Geng itu la..Geng ini la..Gangstarz la...ahaks..
Dekat kol 3 gak aku sampai umah..pastu bos pun bertolak ke KL dengan En Mat..sbb tu kitorg kene bersengkang mata n bekerja keras mlm td gak...sbb bos nk bwk sume benda tu g KL gak mlm td...nak kene anta ke Putrajaya..walawehhh...penat siot...dh sampai mak kata baik sahur je trus..aku pun dok rilek2 jap pastu teringin laks nk makan bihun goreng buatan sendiri..dah setel masak sume aku pun makan la..pelawa mak..die makan la..die kata sedap...walawehhh...mesti arr sedap..pakai perencah segera bihun goreng cap ADABI...wahahahaha...boh ayam sket..udang sket..cili api bukan sket..bykkkk...aku antu pedas...
Dekat kol 4.30 gak la aku pun tdo...arini adik ada UPSR..harap-harap die dpt jwb la..risau gak..nak kata adik aku tu cerdik ..tak jugak..tp bole la...nak kata rajin apatah lg...tp skrg rajin sket balaja...mana taknye...kalo tak balaja..die kene dgr la speaker stereo EVOIII akak die ni melalak kat die...so marilah berdoa agar adik aku mendapat keputusan yang cemerlang..aku tak harap pun die dpt 5A..4A pun x...kalo 5B tu dh cukup membangga kan aku...wahahaha...

No comments: