Tuesday, September 2, 2008

Halluuuuu...moment indah...

30/08/2008

Hari ni adalah hari yang agak bersejarah tuk anak-anak,cucu-cucu,cicit-cicit n seterusnye..ini adalah kerana hari gembira(mula-mula jek)+malang(dipertengahan jalan jek..ending nye takde)wahahhaha..ape aku merepek ni..

Aku bangun agak awal la kan..dalam kol 8pg..sbbnye excited nk jumpe pakwe aku yg sekian lama aku tak jumpe ni..cewahh..dengarnye mcm lama la plak kan..last jumpe 11/08/2008..hehehe..aku pun tggu la pakwe ni,bila la die nk msg aku ni..kol 9 tak msg2 pun..then aku pun dh tak tertahan menunggu sms nye...kol 11 die reply msg..die bgtau dlm kol 1lebey br die gerak dtg Sunway amik aku..then aku pun ok la..igt senang ke die nak lepas dr umah die..hehe..kene amik adiknye kol 1pm..b4 tu die kene cuci toilet dlu...fuhhh..gigihnye pakwe aku ni...hehehe...

Aku dh lupa die sampai dalam kol bape..rasanye dalam kol 3 kot die sampai...then aku pun tersenyum melihat pakwe ku ini...rindu woo lama tak jumpe..sanggup je naik ape pun tuk jumpe die..ahahaha..al kisah nk jd kisahnye kan la...kete tu aku mmg dh tahu dh econ die mmg tak berfungsi ngan baik la kan..ms masuk kete tu ok lg la kan..pehtu lak pakwe aku amik kain lap cermin depan..alamerkk...mcm gini ke...ahahha...sbb ujan lebat kan..bukak tingkap skit pun masuk ujan..tp takut tak bernapas..aku bukak skit..mmg berwap abis la..pehtu la kan nk jd kisahnye lg...die siap minta tlg aku la cermin kete tu sambil die drive..aku pun senyum jerla sambil lap...kwn2 aku je tau prasaan aku...kejap2 aku lap..dh jadi mcm makcik cleaner la plak kan...wahahaha...sabau jerla..pehtu die tanye nk g mana..then kitorg decide g midvalley..dkt2 sudey sbb kol 6 die nk kene patah ke klang amik akak die then anta umah..pehtu smp ke federal highway..jem tart nenas la kan..then tanak ar g sana..kitorg patah blk ikut NPE..pehtu decide g Jusco kat klang je..yang kununnye terbesar di Asia Tenggara la kan..mmg besar pun...ok la..pehtu kitorg ikut KESAS la kan...mmg aku bahagia sgt ms dlm kete tu walopun terpaksa jd wiper die...hehehe..yg pakwe aku ni mmg takut la kan kot2 aku ngamuk as usual lak kan..hehehe..tapi aku sgt la baik hati pada hari kejadian..kitorg berpeluh mmg tak henggat punye la kan..pandang belakang nmpk la kipas tangan..ape lg..aku pun kipas la kami berdua...wahahaha...nak dijadikan cerita lg..lepaih je tol tu..tiba2 je kan..clutch kete die patah..otomatik free gear...dlm ati aku ape je maki-makian yg tak kuar...sume kuar..sbb ape?sbb mesti tak dpt kuar ngan die...mesti aku kene balik punye..har...aku rasa mcm nk bunuh2 je kete ni...tak dpt naik kete die sbb famili die pakai..die kene naik kete ayah die..tu kire ok lg kan dr die bwk kete abg die..kang jd mcm erra fazira nye kete...angin sepoi2 menghembuskan ke arah kami..aku bersyukur lg dpt naik kete keluaran pertama mesia..wahahaha...then kitorg stop kan kete tepi jalan je...die call ayah n abgnye tak dpt lak..agak lama la jugak tggu..tak dpt gak..then bf akak die call..tanye kete camne..bf akak die nk dtg tp die tanak..ade la hal nye kan...pehtu die suh la kazen aku dtg amik aku..

Tak lama pehtu kazen aku pun sampai la bersama awek nye...kebetulan aritu awek die lepak kat umah nye..aku berat hati nk tggl pakwe aku ni..sian die sorang..tp ape leh wat..terpaksa..then kazen bwk aku g lepak kedai mamak...kene la blanje diorg mkn kan..dh tlg amik kan td..pehtu aku call die..still tak dpt contact ngan ayah n abg die..agak lama pehtu aku call blk..die kata bf kakak die dh dtg...tp takde kat situ..gi cr clutch ape ntah tuk ganti..seb baikla kan..bf akak die dlu pomen....so tau la repair..syukur la kan...mcm smooth skit..then kazen ajak aku g men foosball..elok ler tu..bf dok tepi jln aku p enjoy...wahahahah..ms tu die tak blk lg...

So,kesimpulan nye...aku tak ngamukkkkkk...tul x sayang?ahahaha....tp ni sume akan dijadikan ceritera kepada anak dan cucu aku sume...hehe..citer mak n nenek nye nk g dating lain pulok yg jdnye...hehehe


Pic1:Pakwe ku yang mcm cacing kepanasan


Pic2:Ni la rupenye menjadi wiper...ahahaha

No comments: