Saturday, September 25, 2010

Aku dan Dia

 Hi...Lama kan aku xupdate blog...Cheq bz la..Lgpun susah nk online..Aku ade stori br nk citer ni..Mcm menarik n lawak pun ade..

Well..Aku ade minat sorang mamat ni kat tmpt keje aku..Masa mula-mula aku tgk die xdela rs nk minat ke ape pun..Tapi memandangkan aku ni nk dtg keje pun teramat la bercinta ngan bantal,smp bgn pg n g keje pun xikhlas..Huhu..Aku mmg xminat dowh keje skrg..

Korang penah x ms sekolah dlu atau skrg, nk dtgkan minat ke sesuatu tmpt tu kan,korang cuba minat kat seseorang kat tmpt tu tuk korang suke dtg dgn ikhlas?Kalo bole xnk blk..Muahahahha..Mcm skrg ni la yg aku sedang buat..

Actually kan ade satu ms tu..Aku ngan mamat ni jln bertentangan tau..Dalam ati aku "nk senyum ke xnk.."..Sbb aku jrg senyum kat org..Ahh..Xpe..Aku pun senyum..Die senyum blk..Alahai makcik..Anak makcik ensem nyeee...Hak hak hak...Pastu kan..Toing!!!toing!!...Tercetus la idea tuk menjadikan die sebagai seorg yg aku minat..Sume nye tuk bg minat n ikhlas dtg keje..Fuhhh..Fuhhh..

Tambah-tambah lak die ni slalu masuk line aku tuk tgk machine..Machine yg br lak kat depan aku..Alahai..Ape lg..Syok la sy ushar anak teruna makcik..Ahaks...Aku pun tanya la leader aku.."Kak,die ade awek x?"..Kak tu jwb xde...Fuhh..Lega cheq..Pastu lak leh plak kak tu pangey die...

Kak zura: Hang mai sat..
 Die: Awat?
Kak zura: Hang ada awek x?(dlm slang Kltn ye)
Die: Xde..Awat?Sape tanye?
Kak zura: Adalah..Sumpah xde awek?
Die: Sumpah xde.(Sambil menjeling ke arah aku ok)

Pastu tu die lalu depan aku n pandang aku sambil gelak gelak..Aku mcm eh eh..Hang senyum kat aku..Pastu kak zura mai kat aku n bgtau psl yg diorg smbg td..Huhu..Abis sudah die dh tau...Alamerkk...

Then next week tu lak aku g lepak ngan abg ni kat tmpt die..Tetiba die ckp mana nk p tau kat TPC ni kot2 ade yg berkenan ke..Aku mcm blur2 lg..2-3 kali die ulang ckp mcmtu..Tiba-tiba aku rs mcm..

Aku: Abg tau ke?
Abg shahrol: Tau la..Awat xtau lak..
Aku: OMG!!Sapa bgtau abg?
Abg shahrol: Ada la..
Aku: Ayooo..Abg bgtau la sapa bgtau..Kak zura ka?Ke dia?
Abg shahrol: Kalo die bgtau apa slhnye...Nak ke abg tlg..
Aku: Hoho..xpyh la abg..Segan la..(time ni rs mcm nk lempang diri sendiri pun ade..Sejak bile aku tau segan..Ahaks)..
Abg shahrol: Ala..Nk segan ape..Bdk baik..
Ok..Sok nye HR ade hantar email psl attendance..Sume dpt..Aku sj scroll nama penerima..Skali ade dua nama sama mcm die..Aku tanye la abg shahrol nama die yg mana satu..Ahaks..Leh plak abg ni xtau yg mana satu..Dok kejap tu  die tunjuk jari line clear..Oh mak engkau...Die g tanye mamat tu..Aduyai...Awatla abg ni susah pyh sgt..Cheq malu tau..

Ikutkan ati aku,aku nk citer stakat sini dlu..Sbb pnjg citernye kalo nk wat satu entri jer..Huhu..Tapi memandangkan keadaan aku yg pyh nk online ni..Aku gagahkan jua..Huhu..

Sambung...Bile aku dh tau nama die kan..Aku sj email die..Mak oiii..Die reply..Die mmg tau aku nk bg email kat die..Sbb abg shahrol bgtau dh..Die pun reply..Fuhhh..Permulaan yg cantik..Skali aku dh nk blk..Rs mcm mls nk blk pun ade..Sbb die blk lewat sejam dr aku..Igtkn die nk mintak la no fon aku ke..Skali x..Hampeh la ko mamat..

Penah skali tu,die nk kuar break,die lalu depan aku n kalih tgk aku..Ms tu aku ngah tunduk amik brg..Skali angkat paler tertengok die n ms tu mata aku mcm terbeliak skit..Kalo mata terbeliak ni cantik xpela gak kan..

Senin yang lepas pakcik aku a.k.a hilal yg penah meminati aku smp skrg ajak aku kuar mkn..Die nk blanje aku kenny rogers katanye..Die ni kazen mak aku..Mak die adik tokwan aku..Ade phm kwn2?Huhu..Aku pun kuar la ngan die..Die ni dok seberang..Ms mkn tu ntah mcm mana aku p ckp bab bdk ni..

Aku: Syadah adala minat sorang bdk ni kat tmpt keja..Syadah just minat tuk bg mood dtg keja tu ada..
Hilal: Oo..Yeka..Okla tu..
Aku pun citer la psl bdk ni..Siap sebut nama pe sume..Bla bla bla bla...Pakcik aku tanye..
Hilal: Die pakai moto warna merah ke?
Aku: Ntah..Tapi yg pasti syadah igt helmet die kaler kelabu..Ahaks..Nape hilal?Kenal ke?
Hilal: Rasa-rasa mcm kenal..
Aku: Die ade janggut kan?Putih-putih n mcm arab kan?
Hilal: Aah..Die dok kat taman hilal..Kwn baik hilal tu..Slalu lepak umah die..
Aku: OMG!!(aku senyum tersengih sengih smp xleh tutup mulut ni..)Ya ka?Ya Allah..xsangka plak...
Hilal: Nak x no fon die?
Aku: Ish..xmau la..Watpa..Xkan la syadah nk contact die kot..
Hilal: Tgk..Dunia ni kecik jer kan..Ahahaha..

Hilal pun bgla no fon die..Smp umah hilal msg suh msg dak ni..Aku ckp malu la..Die suh gak..MEsti dlm ati die hancus kan..Nyesal bwk aku kuar mkn..Ahaks..Skali bukan die dpt..Kwn die..Ekekeke..nasib ko ler hilal..Huhu..Die siap ckp kalo lmbt terlepas..Msg jer..Dak ni baik sgt...

Aku pun msg la..Ahakks..Terkejut die bila aku bgtau sape bg no fon ni..B4 tu die tanye aku sape..aku ckp la siti..Die knl dh bile aku sebut nama ni..Nama glemer aku siti ok kat kilang..ahaks..Sungguh kampung ok..Ahahaha...Die pun ckp betapa keciknye dunia ni..Huhu..Skrg aku bahagia dpt kenal die n kami sekadar kwn2 jer dlu..

If ade jodoh, aku doa tuhan percepatkn jodoh aku ngan die..If xde jodoh, jauhkan die dr aku jer..Huhu..Tapi harap2 die untuk aku la..





Best regards,

No comments: