Saturday, September 25, 2010

Kene buli ngan Operator..

 Nak tau x baru-baru ni aku kene buli ngan operator aku sendiri?Huhu..kat kilang kitorg pangey die CEO..Bos aku pangey die Tan Sri..Lawak giler dowh ngan die ni..Die ni Tomboy senanye..huhu...

Ok..Last week,aku sorang je jg line..Die ni tiba2 pangey aku..

CEO: Supervisor!..Mai sini sat..Cuba tgk apa kesalahan operator awak ni?
Aku: Apadia?

Dia pun bla bla bla bla..Kesalahan yg patut die sbut minor die sebut minus..jenuh aku dok cr kat mana perkataan Minus..Yang aku nmpk Minor la..Mcm2 ceramah die bg kat aku..Dalam ati aku die ni mmg cilakak betul brani sound aku n tanya aku mcm2..Aku xlwn..Sbb hormat lg..Umo die 40lebey..

Aku bgtau kat operator aku cr mana kesalahan die n bgtau aku..Aku nk pekena die ni blk..Bdk tu pun ckp ok line clear..Senang jer nk cr..Huhu..
Dan yang paling lawaknye..minus yg die sebut tu minor..Rupe rupenye die xtau menulis n membaca..Ahahaha..Patut la sebut benda yg xdak dlm paper tu..Scratch die soccess..Ahahahah..lawak betul..Kalo nk isi form ape-ape mesti die suh akak supervisor lg sorang isi..huhu..

Soknye pagi-pagi lagik die dh pangey SUPERVISOR!!!..Aku yg br kuar dr bilik bos terkejut benggang..Ms tu Operator yg len xde..Kuar break..Die pangey..

CEO: Kamu tau ni ape?Tiap-tiap pg kamu kene tgk buku ni dlu..
Aku: Sy tau keje sy..La ni sy ade keje..
CEO: Mai sini..Baca sat apa yg di tulis..Ada mslh ke dlm ni?
Aku: Xdak mslh..Pasaipa?
CEO: Ada disebut pasai barrel 05 x?
Aku: Xdak..
CEO: Betul xdak?xpa..Sy p tanya PET(bos aku)..

Dalam ati aku pirahhh..Xreti baca tu yg pangey aku..Wat2 grg kunun..Padahal operatot cabuk jer..Ahahaha..Die ni bukan ape..Slalu deal ngan engineer kitorg..Engineer ni xde org len dh selain die..Terpaksa jer bg die tugas tgk barrel..Xde choice..Lawak betul..

Then 2 ari lepas tu aku lepak ngan HR..Aku sembang la psl mangkuk ni..Diorg nye benggang la ngan tomboy ni..Ptg tu jugak HR masuk line aku n jumpe die..Setakat yg aku tau, HR n Kak supervisor shift len dh sound die dh bab ni..

Then satu pg tu die pangey aku..
CEO: Dik..Kak minta maaf na..Kak igt hang xkecik ati..xtau plak hang kecik ati..
Aku: Kak..ni bukan bab kecik ati..Ni bab RESPECT..
CEO: Ok2..sori2..kak xwat dh..

Start dr aritu die respect n takut kat aku..Br die tau penangan buli aku mcm mana..Aku xbls org len bls blk..Huhu..

Ade satu ptg tu aku nk blk bertembung ngan die kat pintu, die bg laluan kat aku..Tiba-tiba wat baik..

CEO: Eh..dh nk blk..
Aku: aah..Dh time blk..
CEO: Mai ngan ape?
Aku: Kete saga tu abg punye..Sy nye MYVI SE..
CEO: SE tu apa?
Aku: Special edition..
CEO: Oooo...Deposit brapa..

Bla bla bla...

Dlu ms aku mula-mula dlu, adala satu time tu aku kat surau..Die pun masuk..Tiba-tiba je die londeh suar..Aku ape lagik..Gelabah tahap tenuk la..Giler kau..Die tomboy kot..Lagi mau tunggu..Aku cabut la..Ahahaha..Die elok bg kawin ngan Pondan kat kilang aku ni..Nama Anita..Elok la la diorg kawin?Sorang tomboy sorang pondan..Xharam kan?ahaks...Yang bab pondan ni lg la..Kalo g toilet lama..Kalo tanye mesti die jwb "Ala kak..Arini period byk.."..Ahaks..Mau aje terajang die..Ahahaha..Pastu kalo suh angkat berat skit.."Xbole kak..Nnt peranakan jatuh.."Ahahaha..ni lg Banggang..Budus nye pondan..


 



Best regards,

No comments: