Monday, August 22, 2011

Bebuka di KN

 Last week aku ikut tunang aku balik kg dia..Balik ari jer..Bebuka kat sana then mlm skit balik la kitorg..Sampai kg die pun dh dekat nak bebuka pun..Lain org lain cara bebuka nye..

Kitorg bebuka ngan kuih dlu..Pastu smyg dlu then br makan nsi plak..Kalo aku ngan famili aku kat sini,melantak dlu puas2 smp perut tegang kehadapan,br tersedaq nak benti mkn n bgn..Hehehehe..

Pas smyg aku tlg la mak die hidangkan mkn..Aku tgk la mak die buang mcm cili n bwg yg dh dihiris n dibuat ms sahur kalo xslh aku..Pastu mak die nak buat lain..Aku kata xpe..Aku buat..Kekonon nak tunjuk rajin la kan...atau dlm erti kata lain nk BODEK..ahahah..Aku pun hiris la cili api n bwg..Aku igt hiris jer..Pastu mak die sua belacan kat aku..Dalam ati aku "ah sudah..nk buat ape ni..'..Aku tanya la byk mana nk boh..Skit ni ke(aku tunjuk la secoet aku amik tu)..Ok..Pastu die sua garam plak..Alamak..Cecite yg sebenarnye nk buat ape ni..Aku pun amik la garam skit skit aku tarok..Aku tanya cukup ke?Maknye kata boh air skit n rs la..Aku tanya nak buat ape ni..Air asam!Ceq mmg xtau ok nk buat air asam mcm mana..Pastu aku kata aku mmg xtau buat air asam..Hahahaha..Pengakuan ikhlas ye..Kalo xtau,wat jer xtau k...Jgn bodo sombong..Ahahahha..Aku jujur k habaq direct..Mak die senyum je..

Owh..Belum jadi menantunye lagik,aku dah pangey mak hokey..Maknye asik bahasakan dirnye 'mak'..Aku konpius..Sbb b4 bertunang die bahasakn pakcik makcik la kan..Sekarang mak ayah..Aku tanya tunang aku ni..Aku kopius nak pangey depa apa..Then tunang aku ckp ikut aku la..Pangey mak pun ok je..Hmm..Okla..Mak!..So sekarang dh terover feeling lak jd menantu diorg..Hak hak hak..Padahal belum lagik..Aku sendiri pun xsuke kalo org br kapel,dah kata mak n ayah mentua ajak dtg umah la..Itu la..Ini la..Padahal budak sekolah lagik..Lempang gak budak ni kalo die adik aku..Galak terlebey..Oppss..Soriii..Terngata pulak dah..Ahahahha..

Mak die leh tanya aku bile nk kenduri..Ceq xtau la mak..Tanya anak mak..Ekekeke..Smlm die dah bgtau bile nk kenduri..Tp biarlah rahsia dlu..Sbb takut xkonpem plak..Otak seminit gak tunang aku ni..Ahahha..Ms smbg ngan mak nye,die xde..Tunang aku g lepak umah tok die...Tapi kalo die ada,aku lak kunci mulut xckp ngan depa..Hehehe..Xtau la..Xmau la tunjuk nk bodek sgt depan tunang aku ni..Hak hak hak..Aku gurau ja wey..Aku xreti bab bodek ni..Failed!

Okla..Chow..
'







Best regards,

No comments: