Monday, January 18, 2010

Aku dengan Masalahku

Aku xtenang sejak dua menjak ni...

Hati aku gusar...

Otak aku ligat memikirkan mslh-mslh yg dtg...

Ada yg mslh aku cari sendiri...

Ada mslh yg dtg sendiri...

Hmmm...

Ape ye aku nk wat ngan mslh-mslh aku ni...

Nak diluah terlalu peribadi...

Nak disimpan terlalu berat...

Ape lg konklusi yg aku ada...

Setiap masa aku memikirkannya...

Setiap hari mslh dtg...

Dan mslh yg sedia ada masih tiada jalan penyelesaian...

Bukan mudah utk aku membuat keputusan...

Bukan mudah utk aku melafazkannya...

Hanya pada Tuhan aku mengadu...

Hanya pada Tuhan aku meminta bimbingan dan petunjuk...

Semuanya utk apa?

Utk Dia membantu aku menyelesaikan mslhku...

Tiada yg lain selain Dia..

Allah yg SATU..

Terlalu perit rasanya menanggung dan memikirkannya...

Semua org ada mslh mereka sendiri..

Mereka dan mslh mereka..

Aku dan mslh aku...

Setiap hembusan nafasku ini...

Aku selitkan dengan memikirkan mslh-mslh ini...

Aku sudah tidak seceria dulu...

Aku rindu kehidupan bersama teman-teman ku...

Penuh dengan gelak tawa suka duka...

Hendak ku ceritakan rsnya diorg pun bz dengan kehidupan masing-masing....

Kadang-kadang utk mengurangkan stress yg aku tanggung, hanya dengan limpahan air mata...

Nangis dan nangis...

Tp dpt menyelesaikan ke mslh aku?

Oh..tidak sama sekali...

At least dpt mengurang stress aku...





Best regards,


No comments: