Saturday, July 3, 2010

Serangan FACE to FACE

 Sat sat..Aku br ja ilang mengeletar..Baru ja sebentar td aku sound bangkai ni kedai makan..Ni pasal bekas PAK TIRI HARAM JADAH....

Die ni dh kawan ngan mak aku lebey kurang setahun lebey skit la..Dan diorg telah berkahwin selama mana?Cuba teka..Cuba...Aku nak habaq pun xsampai hati...Sebulan ja nyah nyah sekalian ye...Orang kata die ni kaki kikis duit pompuan..Tapi ms ngan mak aku mmg mak aku xbg duit kat die..Tapi mcm mana ntah mak aku leh sayang kat bangkai ni..Sayang yang amat k...Die tggl mak aku mcmtu jer..Sakit x hati aku n adik badik aku yg len?sakit x korang rs?Sakit kan...Tgk mak aku xlalu mkn..Asik nangis..Xnak kuar bilik..Murung..Hati anak-anak mana xsakit tgk mak mcmni...Dah stop jap..Aku nk citer bab jumpe die td...

Aku g kedai mkn ni..Aku sorang jer mkn..Nak dijadikan citer aku terpandang belakang..Tiba-tiba aku ternmpk mangkuk ni ngan awek die..Tapi diorg dok pandang belah sana la...Aku ni wat2la nak basuh tgn kat hujung sana..Di mana diorg akan nmpk aku nnt ms basuh tgn..KAunter byr di belah aku duduk td..Ms aku g byr aku mmg perati diorg..N aku nmpk mangkuk ni kalih nk tgk aku..Tapi xbrani ye..Sbb aku ngah tgk die..Dua kali die wat cubaan nk tgk aku..Ms dlm kete aku usha diorg smbl menahan geram..

Aku dok pk nk g jumpe ke xnk..Nak jumpe ke xnk..Aku pusing ngan kete 2-3kali gak la..Dok pk nk jumpe..Dah decide n jalan balik dh..Last-last aku patah blk..Aku jalan ke arah diorg..

Aku: Assalamualaikum...Bole sy dok?

Mangkuk: (angguk)..

Aku: Ni girlfren baru ke?

Mangkuk: (gerak kebelakang skit n geleng..xberani nk jwb dowh..takut pompuan tu terasa kot)..

Aku: Satu je sy nak tanya...Kenapa buat mak sy mcmtu?(sambik ketap bibir n jegil kat die)..

Mangkuk: Buat apa?(CIBAI!!Leh tanya wat apa..jawab dalam nada slow sgt..pompuan tu mmg xtgk aku dh..die pandang tempat len)..

Aku: Ni nak tau dak..Die ni kawin ngan mak sy sebulan ja..Pakcik tau dak mak sy tu merana sbb pakcik?Nasib baik kami adik badik xg cr pakcik..Ni pun sbb terserempak kat sini ja..Pasaipa tgk sy mcmtu?!!(mangkuk ni berani lg dowh tenung aku..tapi bukan tenung mrh la..tenung wat muka ala-ala bodo die tu la..die ni polis senanye..APE?INGAT AKU TAKUT?G MAMPOS!!)Pakcikjgn lupa pakcik ada anak pompuan..Sapa-sapa bole wat dajal kat dia n igt tuhan akan balas balik apa yg pakcik wat!!!(sambil tuding jari ke muka die..Die mcm terbeliak skit bile aku sebut bab anak die..then trus aku blah..)

Fuhhh..Aku hormat die lagik as org tua..Seb baik aku tak melampaui batas td..Tapi mmg aku mengeletar la tahan marah..Rasakan KAUORANGTUATAKSEDARDIRIBODOBANGGANGKAKIBETINAHARAMJADAHCIBAI!!!!!!



Best regards,

2 comments:

Ms. Fiena said...

wohhhh terbaek la kak neng... fie dpt bygkan muka kak neng ngamuk2 kt pakcik tu. idop kak neng.

Neng Adah said...

woh..ko xtau fie betapa akak menaham geletar akak ms tu..xpenah aku wat seumor idop aku serang org mcmtu..dlm fon penah la serang..