Sunday, July 13, 2008

Hadiah buat mak..ahahah..

Arini aku bgn pun kol 9lebey..abg dh siap nk g keje..die nk g anta nawar n adik skali..nawar tu kazen aku..br je blaja kat usm..saje blk cuti ari minggu kat umah aku..famili nye jauh kat ganu tu..seb kat kulim ni ade famili aku n nenek aku..dapatla die blk ari minggu..

Pehtu aku pun mandi n bersiap g breakfast..on da way nk g breakfast tu mak aku call makcik nk ajak g breakfast skali..tp diorg on da way nk g dusun wan(datuk)..diorg ajak la skali..kitorg nyusul la peh breakfast..on day way tu makcik byk kali call kata nk blk dh..mak lak suh tggu jap..aku pun pecut la kete...ms dh smp tu diorg sume dh dlm kete dh..tggu kitorg dtg pehtu nk blk..ms aku nk park kete tu..kete mcm terjunam skit je dlm lubang..pehtu aku dh cuak dh..camne nk wat ni..mak aku pun turun la dr kete..die menolak kete bersama pakcik..aku lak press la minyak..ape yg mak aku dpt?hehehe..die dpt tompokan khas dr menolak kete td..ahahahhaha...abis lumpur terpecik kat die...aku tatau la tu lumpur ke taik lembu ke...ahahhaa..sebab bau die seharum taik lembu..hehehe...dr atas smp ke bwh terpecik kat mak..kitorg pe lg..gelak berdekah dekah la..die yg excited nk dtg..last2 die dpt habuan "baik punyeee"...ahahhaa..mak ape lg..marah2 ar...ahahah...mmg kitorg tak dpt tahan nye..sbb sampai ke muka mak kene..kih kih kih..kete die mmg truk arr kene lumpur..terpecik abis..die ngah ssh ati kete kotor..sbb satgi laki die tgk kete kotor..mmg kene sound smp ngah mlm pun tak abis..aku selamber je...lantak arr..takyah basuh..bior je..nk bising sgt..

Peh balik dr dusun kitorg blk la umah..siap2 lak pastu g umah makchaq kat kepala batas..tempat Pak Lah kite tu... ;)) smp sana dh dekat kol 2lebey...lepak2 then ms nk blk tu g umah mak mentua mak aku lak..saje bwk nenek aku lawat besan die..tak penah jumpe besan..aku mmg dh letih giler dh ms tu..tup tup..ade lak mamat ensem muncul depan mata..fuh...ensem!!..ahaha..jgn mare bee..cucu tokwan...tokwan ni bapa mentua mak aku..die ni ade 12org anak,40lebey cucu n 13 cicit..fuh...famili besar sggh..yg si Madihah ank makcik aku ni pantang skit nmpk laki..ade je die nk usha..mcm kakak Tadah die ni laa..hehe..nk tau umo bape?br 2 thn..gatai tu tak terkire..nmpk laki je usha dengan pandangan mengoda..ahaha...dh la mata tu mmg cantik n galak je..sok besar aku tatau la bape ramai boipren die ada..hehe..kecik2 dh nmpk kegatalan nye..besor nnt mcm mana la yek...hehe..pehtu kitorg pun berangkat la blk...aku n mak blah dlu..sbb mak nk blk umah laki die lak..sekian....

No comments: