Thursday, July 10, 2008

Hepi Besday utk abah tiri adik aku ;))


Setiap hari aku wat rutin yg sama..bgn kol 6.15 then kejut adik..pastu iron bj skolah die..siap2 kan breakfast tuk die then send die g skolah..adik slalu merungut nk naik kete..xnak naik scoot aku yg hampir2 aku nk jual tu..die kata nnt rambut die tak jd la,rosak la,penyek la..mcm2..kalo ngan aku,jgn harap la aku nk dgr rayuan gombalan die tu..tarakk..naik moto jugakkk...masam je muka die kene naik moto..jimat minyak skit..kete pakai g keje je..dh la skolah adik aku tu jauh..dekat umah lama aku..15minit gak kalo pecut naik scoot..kalo naik kete dlm 20minit..pagi2 mmg tart jem kat traffic light je..tu yg wat lmbt kalo naik kete..aku dh la nk kene g keje lak pastu..pastu bile naik scoot ni,ramaila yg tgk nye..sbbnye satu je..aku mmg gerenti org sume ckp mcmni.."eh eh..besarnye adik die...mcm bwk giant lak..."ahaha..just kidding..tp mmg betul pun org tgk..dlm hati diorg mesti ckp laratnye akak die bwk adik die..larat xlarat aku kene gak bwk adik aku yg comel ni naik moto..nk jimat kos nye pasal..tu yg wat lmbt kalo naik kete..aku dh la nk kene g keje lak pastu..

Kol 7.35 aku dh sampai umah..then aku trus la sidai bj..pas abis sidai kemas2 umah then siap2 g keje...slalu aku g keje lmbt..seb baik aku tak dok sblh umah bos dh..die mmg tak dpt hidu kegiatan kurang moral aku ni..hik hik hik..sampai je opis aku sembang dlu pastu aku online..pastu aku wat keje laa..takkan nk online je keje kan..kol 4.30 trus aku tuko uniform erobik aku..dah lama tak p erobik ni..

Letih giler erobik arini..terlompat2..tapi mmg best arr..moga2 aku dpt ar turun berat bdn aku yg makin kurus ni...hik hik hik...smp umah dlm kol 6.40 mctu..pastu terasa nk cycling lak..aku pun cycling la..tup2 terserempak ngan mak n makteh kat tepi jln..aku pun patah blk..diorg dtg umah..mak ajak aku g celebrate besday suami die..nk tanak kene la g demi menjaga hati mak aku..aku makan bihun tomyam je..tak lapo pun..sbb pas erobik ptg td aku g tapau mc'd..teringin nk makan nuget nye n aku teringin nk mkn ayam mc'd ngan org terchenta aku..bluekkkk...dh lama tak mkn ayam mc'd ngan die..

No comments: