Sunday, July 6, 2008

Hikayat Cinderela & Bapa Tiri yang H.E.A.R.T.L.E.S.S

"Kakak pi convo ngan abg la no...watpa nk p ramai2..kita bukan mcm cina..usung suma p..abah(abah tiri) dulu pun p sorang2 ja.."dlm nada gurau die berkata-kata..berkata kata mcm takde ati perut lak ms tu ye..thanks..Ape salah aku kat die?satu je punca die..korang nk tau??hmm..punca nye die tanak mak aku jumpe bapak kandung aku ms convo nnt..Aku sedihhhhh sgt2...nape jd mcm ni kat aku...aku tau ni sume dugaan..Yang aku tau..mak n abah kandung aku takkan ade ms aku terima ijazah nnt..sape tak sedihh?aku ni sorang je anak pompuan diorg..mak aku lg laa..abiskan duit die tuk bayar yuran aku..last ms anak die nk terima degree, die tak dpt tgk..mak mana tak sedih?disebabkan suami yg takde hati perut tu,die terpaksa akur..kalo x berdosa..

Adik tiri aku akan convo gak bulan 10 ni..die nk dpt diploma..aku rs mcm geram sgt sbb mak aku dpt g anak tiri die nye convo,tp bukan aku.. aku mcm mane?ini disebabkan sifat takde nilai suci dan murni dlm diri org tua tak sedar diri tu..hasad dengki+jeles+takde prasaan...sume nye sbb die tanak mak aku berjumpe abah aku..bukan nye mak aku nk kat abah aku balik..Bodo takde akal nye org tua..aku mmg dh takde respect kat org tua ni..mmg aku byk dosa..manusia takkan dpt lari dr melakukan dosa..

Well..i'm a good actress..aku mmg hipokrit..dpn2 die aku wat2 sopan n dgr ckp..sbb aku tanak die tau yg aku ni kurang ajar..aku tanak keadaan jd tegang..tp..tak bole ke terdetik skit pun kat ati die ade prasaan sian kat aku n adik bradik aku?byk lg senanye peristiwa..tp cukup takat ni je..yg ni mmg aku dh takleh tahan n tak masuk akal punye..

If korang ade idea mcm mane untuk nk cr idea membolehkan mak aku g convo aku..teramat la di alukan..bg aku kalo mak aku takleh dtg,abah aku pun aku takkan bg dtg..adil..aku tanak salah sorang kecik ati sbb salah sorang dpt dtg..wasalam...

No comments: