Tuesday, July 15, 2008

Heaven..Bos tadak...

Hai tawan-tawan(kawan-kawan)..arini keje aku kat opis adalah mengAPPLY n mengEMAIL resume kepada pihak2 yg memerlukan khidmat tangan kaki dan otak ku ini...cewahh..mcm la terer kan..ahaha..entah nape tiba2 pagi ni aku bersemangat nak gi keje awal..as usual la kan..aku ckp kat bee aku nak gi awal..haghamm...kol 9 gak br kuar umah..padahal 9 masuk keje..lantak la..opis pakcik aku..hua hua hua..giler ke pe..seb die takde kat penang ni je..die jauh nun di kl sana tu..g bercuti..lega skit bos takde..dapatla aku melaksanakan operasi haram ku ini..hehe..

Lepas2 aku anta email sume dlm ms sejam tu,adala company Man Huen call aku..suh dtg interview..die tanye bile aku leh dtg..aku ckp 26..die kata nnt confirmkan balik..post procurement executive..lari dr bidang..hehehe..lantakla..janji aku dpt keje..company tu kat PJ..then aku call balik tuk confirmkan 25 tarikh interview tu..sbb 26 aku mmg kene ade kat kl..

Tepat kol 4.30 aku pun memulakan aktiviti lain seperti acara menukar baju n berebut bilik air paling cepat..ahaha..keje berebut bilik air tu keje abah Sanu(abah angkat aku) ngan cik tet (Kakti)..diorg ni slalu gado dekat2 waktu ni..sbbnye nk smyg dlu b4 balik..diorg ni pun ikut gi erobik gak..erobik start kol 5..kat Seberang Jaya..5minit dr opis..

Arini aku tak bape larat nk wat erobik sgt..cikgu lak bukan cikgu peberet..cikgu ni kelam kabut skit..tak dpt nk jangka step ape die nk wat pas step len..men taram je..aku suke cikgu lagi sorang ni..tapi die tak dtg..separuh jalan aku stop..sbb kantung(tul ke aku eja?ke karung?ahaha) air aku mcm penuh je..ahaha..tak mampu nk melompat2 dh..so aku pun rehat la..malu gak sbb yg len tua2 larat je lg wat..hehehe..takpela..kalo tak larat jgn paksa..ni ade pic2 yang sempat aku amik ms dok rest..









Pic 1: mcm nak tanak je auntie ni wat..
kaki tu
bukak luas skit auntie oii...











Pic 2: Yeah...sume bersiap sedia
tuk terbang..lebarkan
sayap sume..yeah...















Pic 3: Abah(yg bertubuh comey ini) dan Kakti(berbaju merah) sedang berusaha mengubati penyakit sembelit mereka setelah sekian lama memendam sesuatu yg telah lama terpendam..ahaha..ape aku merepek ni..












Pic 4: Ni aku..takmau enterprem..
ngah comot..








Dh malam..abah call aku..ade bad news from him..i couldn't do something to help him..hmm..terasa mcm dh besar sgt..sbb nye aku n adik bradik yg len terutama aku n abg terasa sedang memikul tanggungjwb yg sgt berat..kami seperti memikul peranan abah n mak..im also heard a bad news from my mom..yg ni pasal mak n famili baru die..yg tadi abah ngan personal problem die..wahh..terasa tekanan tahap dewa..dugaan yg Allah bg tak pernah putus2..Alhamdulillah..aku & abg terima dengan redha..aku berharap sume ni akan berakhir dan berdoa agar Allah memberikan cahaya kepada kami di ms hadapan..Hanya Allah je tahu betapa sebak nye hati ni..

p/s: Allah sentiasa menguji umat Nya dengan pelbagai cara..tempuhila dugaan itu dengan sabar dan yakin bahawa satu masa akan ada sinar yg akan diberikan kepada umat Nya..

Peace Yo!

No comments: